maandag 9 november 2009

Schild van de Gelovige tegen de Listen van de Duivels en de Djinn

In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle



Dit zijn een aantal middelen om jezelf te beschermen tegen de listen van de duivels en de djinn(1):



1) Vertrouw op Allah, want de Shaytaan (de duivel, Satan) heeft geen macht over degene die op Allah vertrouwt.(2)

2) Heb ikhlaas (zuivere toewijding) voor Allah, want de Shaytaan heeft geen macht over degene die ikhlaas voor Allah heeft.(3)

3) Heb taqwa (Godsvrees) voor Allah.(4)

4) Volg het Boek en de Soennah in je woorden en daden en blijf weg van de andere wegen, omdat aan het hoofd van de andere wegen (die van de dwaling) een Shaytaan is die tot deze weg oproept.(5)

5) Blijf bij de groep en splits je niet af, omdat je in je eentje een makkelijke prooi bent voor de Shaytaan.(6)

6) Zoek toevlucht bij Allah tegen de vervloekte Shaytaan door te zeggen:

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم


"A'oedhoe bil-Laahi minash-Shaytaanir-radjiem

(Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte Shaytaan)."



•Vóór het reciteren van de Qor-aan(7)


•Na de openingssmeekbede in het gebed door te zeggen:


أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم من همزه ونفثه ونفخه


"A'oedhoe bil-Laahis-Samie'il-‘Aliem minash-Shaytaanir-radjiem min hamzihi wa nafthihi wa nafkhih

(Ik zoek mijn toevlucht tot Allah, de Alhorende, de Alwetende, tegen de vervloekte Shaytaan, tegen zijn influistering, zijn tovenarij en zijn hooghartigheid)."(8)



•Tijdens influisteringen in het gebed en daarna drie keer naar links spugen (blazen)(9)


•Bij het verrichten van een daad van aanbidding(10)


•Wanneer je twijfel hebt in je geloof(11)


•Bij het aanbreken van de ochtend en het vallen van de avond door drie keer Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113) en Soerah an-Naas (114) te reciteren(12)

•Bij het betreden van de moskee door te zeggen:


أعوذ بالله العظيم وبوجهه الكريم وسلطانه القديم من الشيطان الرجيم


"A'oedhoe bil-Laahil-‘Adhiem wa bi wadjhihil-kariem wa soeltaanihil-qadiem minash-Shaytaanir-radjiem

(Ik zoek mijn toevlucht bij Allah de Geweldige, en bij Zijn Edele Aangezicht, en bij Zijn Eeuwige Macht tegen de vervloekte Shaytaan)."



Wanneer je dit zegt, zal de Shaytaan zeggen: "Hij wordt de rest van de dag tegen mij beschermd."(13)



•Wanneer je in je droom iets ziet waar je een hekel aan hebt door driemaal links van je te spugen (blazen), en het volgende te zeggen:


أعوذ بالله من الشيطان الرجيم


"A'oedhoe bil-Laahi minash-Shaytaanir-radjiem

(Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte Shaytaan)"



En je om te draaien op je andere zijde(14)



•Wanneer je angst hebt tijdens het slapen door te zeggen:


أعوذ بكلمات الله التامات من غضبه وعقابه وشر عباده ومن همزات الشياطين وأن يحضرون


"A'oedhoe bi kalimaatil-Laahit-taammaati min ghadabihi wa ‘iqaabihi wa sharri ‘ibaadihi wa min hamazaatish-shayaatieni wa an yahdoeroen

(Ik zoek mijn toevlucht bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen Zijn Woede, Zijn Bestraffing, Zijn slechte dienaren en tegen de influisteringen van de duivels en dat ze bij mij in de buurt komen)."(15)


•Wanneer je angst hebt voor de djinn door Soerah al-Falaq (113) en Soerah an-Naas (114) te reciteren(16)


•Wanneer je voor je kinderen bang bent van de duivels door te zeggen:


أعوذ بكلمات الله التامة من كل شيطان وهامة ومن كل عين لامة


"A'oedhoe bi kalimaatil-Laahit-taammah min koelli Shaytaanin wa haammah wa min koelli ‘aynin laammah

(Ik zoek toevlucht bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen elke venijnige Shaytaan en tegen elke ziekte en kwaal)."(17)



•Tijdens de woede door te zeggen:


أعوذ بالله من الشيطان الرجيم


"A'oedhoe bil-Laahi minash-Shaytaanir-radjiem

(Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte Shaytaan)."(18)



•Wanneer je bij een ander dan Allah zweert door driemaal te zeggen:


لا إله إلا الله وحده لاشريك له


"Laa ilaaha illal-Lah wahdahoe laa sharieka lah

(Er is geen ware god die het recht heeft aanbeden te worden dan Allah, alleen en zonder deelgenoten)."



En driemaal te zeggen:



أعوذ بالله من الشيطان الرجيم


"A'oedhoe bil-Laahi minash-Shaytaanir-radjiem

(Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte Shaytaan)".



En driemaal links van je te spugen (blazen).(19) Het zweren bij een ander dan Allah behoort tot de grote zonden



•Bij het horen van een balkende ezel, want hij heeft een Shaytaan gezien(20)


7) Het reciteren van de Qor-aan:



•In je huis, want de Shaytaan vlucht van het huis waarin Soerah al-Baqarah wordt gereciteerd(21)


•Bij het slapengaan door Aayatoel-Koersie (Soerah al-Baqarah 2:255) te reciteren, want dan zal er een waker over je worden aangesteld en geen duivel zal je kunnen benaderen, totdat de ochtend aanbreekt(22)


8) Vraag Allah veelvuldig om vergeving.(23)



9) Gedenk Allah - de Almachtige en Majesteitelijke - veelvuldig:



•Na het gebed(24)


•In de ochtend en in de avond


•Bij het betreden(25) en verlaten(26) van het huis


•Tijdens het ontwaken uit de slaap(27)


•Bij het eten en drinken, omdat het voedsel van de Shaytaan datgene is waarover de naam van Allah niet is genoemd(28)


•Bij het instappen in de auto of bestijgen van het rijdier(29)


•Wanneer je rijdier struikelt, want als je dan "Bismil-Laah (in de Naam van Allah) zegt, wordt de Shaytaan zo klein als een vlieg(30)

10) Smeek Allah aan(31):



•Wanneer je geslachtsgemeenschap hebt met je vrouw door te zeggen:


بسم الله اللهم جنبني الشيطان وجنب الشيطان ما رزقتني


"Bismil-Laah Allahoemma djannibnish-Shaytaan wa djannibish-Shaytaana maa razaqtanie (In de Naam van Allah, O Allah, houd mij ver weg van de

Shaytaan en houd de Shaytaan ver weg van wat U mij schenkt)".



Wanneer je dit zegt en je voorzien wordt van een kind, zal de Shaytaan hem geen kwaad kunnen doen(32)



•Bij het binnengaan van een stad(33)


•Bij het verlaten van de moskee door te zeggen:


بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله اللهم إني أسألك من فضلك اللهم اعصمني من الشيطان الرجيم



"Bismil-Laah was-salaatoe was-salaamoe ‘alaa rasoelillaah. Allahoemma innie as-aloeka min fadlik, Allahoemma'simnie minash-Shaytaanir-radjiem

(In de Naam van Allah, en de Salaah en Salaam rusten op de Boodschapper van Allah. O Allah, voorwaar, ik vraag U om Uw gunst. O Allah, bescherm mij tegen de vervloekte Shaytaan)."(34)