donderdag 5 maart 2009

gedicht: Ben je opzoek?

Ben je op zoek naar de waarheid op zoek naar het licht? Lijkt het hele
leven voor jou zonder enig evenwicht.

Beste broeder beste zuster ben je op zoek, maar kan je niks vinden.. wil
je je ook zo graag met de waarheid verbinden.

Laat me je helpen, luister naar wat ik zeg, En wie weet help ik je zo op
de juiste weg...

Je lichaam kun je bewegen... met je oren kun je horen... met je ogen
kun je zien... Probeer hier even wat aandacht aan te schenken... Zet dit
je niet aan het denken?

Mensen komen voort uit mensen... Dieren komen voort uit dieren...
Vruchten groeien aan bomen... Hoe zou dat allemaal komen?

Je ademt in en uit, je hart klopt! Wie zorgt er dan voor dat dit proces
niet stopt?

Waarom bestaat goed en waarom bestaat slecht? Is dit niet al iets wat
heel veel zegt?

Geloof je dat je zonder reden bent geboren....? Om te leven en dan weer
te sterven en zo tot de dwalende te behoren?

Nee mijn broeder nee mijn zuster, je leven is een test, zorg dat je
slaagt doe je best.

Beantwoord eerlijk voor je zelf bovenstaande vragen, volg het goede en
je zult zeker slagen.