vrijdag 19 maart 2010

Een mooie smeekbede

Verhaald door Shaddaad ibn Aws (moge Allah tevreden zijn met hem):
“De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd:
‘De beste manier om vergeving van Allah te vragen is:

اللهم أنت ربى ، لا إله إلا أنت ، خلقتنى ، وأن عبدك (تقول المرأة " وأنا أمتك ") ، وأنا على عهدك ووعدك ما استطعتُ ، واعوذ بك من شر ما صنعتُ ، أبو ءُ لك بنعمتك على ، وأبو ء لك بذنبى ، فاغفر لى ، فإنه لا يغفرُ الذنوب إلا انت

Allaahoema Anta Rabbie, laa ilaaha illa Anta. Anta khalaqtanie wa ana ‘abdoeka, wa ana alaa ‘ahdika wa wa'dika mastata'toe. A'oedzoe bika min sharrie ma sana'toe, aboe'oe laka bini'matika ‘alaiya, wa aboe'oe laka bidzanbie faghfirlie fa innahoe la yaghfiroe adzdzoenoeba illa Anta.

[O Allah! U bent mijn Heer. Er is geen god (die het recht heeft om aanbeden te worden) behalve U. U schiep mij en ik ben Uw dienaar, en ik ben mijn verbond en mijn belofte (aan U) zo veel als ik kan trouw, Ik zoek toevlucht bij U tegen al het slechte wat ik gedaan heb. Ik erken tegenover U alle zegeningen die U mij geschonken heeft, en ik beken aan U al mijn zonden. Dus ik smeek U mijn zonden te vergeven, want niemand kan zonden vergeven behalve U.]'

De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei verder: ‘Als iemand ze (deze woorden) gedurende de dag reciteert met geloof erin, en overlijdt op dezelfde dag voor de avond, hij zal behoren tot de mensen van het Paradijs; en als iemand het 's nachts reciteert met resoluut geloof erin, en overlijdt voor de ochtend, hij zal behoren tot de mensen van het Paradijs.'”


[Sah'ieh' al-Boekhaarie, 8/6306 (O.P.318)]