dinsdag 2 februari 2010

gedicht: Geen woorden...

Woorden...
Geen woorden maar daden.
Geen woorden maar zorgen.
Geen woorden maar gedachtes.

Diep gezonken denk ik keer op keer, waar zal ik gaan dit keer.
Is het al tijd voor terugkeer naar onze Heer.

Zonder woorden maak ik intenties, en ik zie de macht van Allah tevoorschijn komen.
Steeds schrik ik weer, bestaat dit leven uit dromen.

Op elke moment probeer ik een goede daad te bereiken.
Maar mijn woorden zijn die wel correct, en zullen ze niet van het geloof afwijken.

Zonder woorden en diep gezonken in gedachtes maakte ik me zorgen.
Zorgen om het heden die pas plaatsvinden de volgende morgen.

Ik denk aan de woorden van onze Heer, geschreven in de nobele koraan.
En ik zie de kracht verzwakken van onze eeuwige vijand de sajtaan.

Het geeft me hoop en ik ga door met strijden.
Zelfs al zou ik op die weg moeten overlijden.

Diep gezonken in gedachtes zonder woorden.
Begeef ik me in een strijd die niet is te verwoorden.

©lele_Fatima