zondag 19 december 2010

''het is de smeekgebed die ik verricht voor mijn Ummah in elk gebed”

‘A’ishah heeft overgeleverd:


“Een keer, toen ik de Profeet (salallahu ‘alayhi wa sallam) in een goede bui zag, zei ik tegen hem: “O Boodschapper van Allaah! Verricht een smeekgebed naar Allaah voor mij!”


Hij zei: “O Allaah! Vergeef ‘A’ishah haar verleden en toekomstige zonden, welke zij heeft verborgen, en welke zij zichtbaar heeft gemaakt.”


Ik begon te glimlachen, tot het punt dat mijn hoofd op mijn schoot viel van vreugde.


De Boodschapper van Allaah (salallahu ‘alayhi wa sallam) zei tegen mij: “Maakt mijn smeekgebed jou blij?”


Ik antwoordde: “Hoe kan jouw smeekgebed mij niet blij maken?”


Hij zei toen, “Bij Allaah, het is de smeekgebed die ik verricht voor mijn Ummah in elk gebed.”



[geregistreerd in 'Sahih Mawarid adh-Dhaman' (# 1875), en het staat in 'as-Silsilah as-Sahihah' (# 2254)]