dinsdag 5 oktober 2010

“Allaah heeft hen het zicht ontnomen!”

Imam Qurtubi heeft gezegd:

“In het land van al-Andalus heb ik moeten vluchten van de vijand.
Twee ruiters achtervolgden mij in een open terrein waar geen mogelijkheid bestond mij ergens onder of in te verschuilen.
Ik begon het begin van Surah Ya Sin te reciteren en andere verzen en hoofdstukken van de Qur’aan terwijl zij [de ruiters] mij vlak passeerden, waarna zij weer weggingen vanwaar zij vandaan kwamen.
Bij het weggaan hoorde ik de één tegen de ander zeggen: ‘Hij is een duivel, hij verstopt zich in een open terrein!’
Allaah heeft hen het zicht ontnomen zodat zij niet instaat waren mij te zien, alle lof zij Allaah.”



وَجَعَلۡنَا مِنۢ بَيۡنِ أَيۡدِيہِمۡ سَدًّ۬ا وَمِنۡ خَلۡفِهِمۡ سَدًّ۬ا فَأَغۡشَيۡنَـٰهُمۡ فَهُمۡ لَا يُبۡصِرُونَ

“En Wij hebben vóór hen een hindernis geplaatst en achter hen een hindernis en Wij hebben hun ogen bedekt zodat zij niet kunnen zien.”

Ya Sin 36:9